Thursday, April 20, 2017

SERONOK BILA ADA MINAT

Khadijah dari kecik suka masak
lepas form 3,  PT3
makchaq suruh dia masuk kelas masak
sekolah suruh masuk kelas sains
tapi pada makchaq minat tu penting jugak

Tak salah la pilihan tu..
sepanjang tingkatan 4 & 5
dia happy ja pi sekolah..
x nampak stress langsung..
dah buat benda kita suka....
hari2 pun tak pa..

Selain SPM
dapat Sijil Kemahiran Malaysia tahap 2

Seronok dia dapat markah tertinggi
SKM tahap 2
teori 18.6/20, praktikal 39.5/40
keseluruhan 94.5%

 Memasak

Menghidang





Terlambat sikit pentaksiran depa
ada masalah teknikal berkait bengkel sekolah..
Alhamdulillah selesai dah satu bab..
dia nak sambung belajar masak jugak

Ni dia buat lunch Nafisah
nasi shikansen...
Nafisah asal Jepun suka.. habis semua sayur2 pun makan..

25 comments:

  1. Bagus kalau minat bidang memasak, dapat kemahirannya. Masa saya dulu2 ada aliran sain dan rumahtangga. Seronok tengok kawan2 duk pakat buat kek, sandwich & lain2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum wr.wb mohon maaf kepada teman teman jika postingan saya mengganggu anda namun apa yang saya tulis ini adalah kisah nyata dari saya dan kini saya sangat berterimah kasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala atas bantuan pesugihan putihnya tampa tumbal yang sebesar 15m kini kehidupa saya bersama keluarga sudah sangat jauh lebih baik dari sebelumnya,,saya sekaran bisa menjalanka usaha saya lagi seperti dahulu dan mudah mudahan usaha saya ini bisa sukses kembali dan bermanfaat juga bagi orang lain,,ini semua berkat bantuan Mbah Rawa Gumpala dan ucapa beliau tidak bisa diragukan lagi,bagi teman teman yang ingin dibantuh seperti saya dengan pesugihan putih bisa anda hubungi di no 085 316 106 111 jangan anda ragu untuk menghubuni beliau karna saya sudah membuktikannya sendiri,karna Mbah tidak sama seperti dukun yang lain yang menghabiskan uang saja dan tidak ada bukti sedankan kalau beliau semuanya terbukti nyata dan sangat dipercay,,ini unkapan kisah nyata dari saya pak Rudi di semarang.Untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Mbah di 🐣PESUGIHAN PUTIH TANPA TUMBAL🐣

      Delete
  2. betul cara makchaq tuh... biar ikut yg dia minat kan... dia pi sekolah pun seronok...

    cantiknya hidangan tu, dana pun tak reti bt gitu...
    comei betul nasi betul keretapi tuh, nk mkn pun syg

    ReplyDelete
  3. Wah... memang berbakat Nafisah. Di samping minat dan kesungguhan, pasti satu hari nanti Nafisah jadi chef yang berjaya. Insya Allah... :)

    ReplyDelete
  4. Betul dah cara mak chaq tu, kalo kita paksa dia tk suka tk menjadi jg kan. Lagipun memasak ni bole jadi sumber pendapatan juga kalo betul caranya.

    ReplyDelete
  5. Sekarang ni bukan saja orang tengok degree ke apa... kalu ada apa2 skill dan kemahiran pun boleh pergi jauh...

    ReplyDelete
  6. Anak nekcik pun lepas spm nanti akan di salurkan ke bahagian culinary..insyaallah

    ReplyDelete
  7. Anak nekcik pun lepas spm nanti akan di salurkan ke bahagian culinary..insyaallah

    ReplyDelete
  8. Menjawab pertanyaan Adam..
    Khadijah tu anak Makchaq no. 4.. eeerr.. kalau tak silap. Nafisah yang bongsu.

    ReplyDelete
  9. anak number 2 pun suka memasak.. nak amik course culinary. harap2 betul2 menjadi lah kan.

    ReplyDelete
  10. Anak anak saya tak minat masak makchaq...camne tu?
    Senanglah makchaq noh, boleh serahkan bab dapuq kat anak. Saya ni nak serah kat sapa.... Serah kat kedai ajelah senang haha...

    ReplyDelete
  11. Baguslah macam tu, Makchaq. Biar anak buat apa dia suka. Nampak gaya boleh melahirkan chef tersohor satu hari nanti. Manalah tahukan Makchaq, rezeki Khadijah!

    ReplyDelete
  12. Makchaq
    Untung besar ada chef dirumah...
    Selain menjadi kerjaya.. kita sebagai mak lega banyak sebab ada org boleh take over.

    ReplyDelete
  13. Khadijah......hmmmm nama sama mcm makcik :)), minat masak jugak tapi ambik engineering :))

    ReplyDelete
  14. waw!!!!! bagusnyaa minat masak..

    ReplyDelete
  15. Tahniah Makchaq.
    Setuju! Anak lelaki sulung saya dapat ke aliran akaun masa tingkatan empat tapi dia minta dimasukkan ke kolej utk kursus bakeri & pastri selama 4 tahun. Alhamdulillah, dia buat keputusan yang tepat. Semuanya dgn izin Allah.

    ReplyDelete
  16. wah...bestnya...saya suka kalau salah sorang anak saya minatnya cenderung ke culinary art...walaupun anak saya semua lelaki, kalau boleh salah sorang anak saya ada yg bergelar chef satu hari nnt..

    saya doakan khadijah berjaya dalam apa jua bidang yang diceburinya...

    ReplyDelete
  17. Wah... bagusnya pandai masak.. skill ni bukan semua orang ada... siap hias tu... memang terbaik 🖒🖒🖒

    ReplyDelete
  18. salam kenal.. CT follow sini..
    dulu nama kawan mak CT orang panggil Makchaq.. tetiba tingat dia hehe..

    bestnyaaa suka masak and pandai masak ^^

    ReplyDelete
  19. wahhh... pandai masak ni... kalau dah minat, memang sedaplah semua masakannya nanti...

    ReplyDelete